Autor Milan Bukovecký

Autor Milan Bukovecký

neděle 18. prosince 2016

Horká noc


H O R K Á  N O C / z knihy Sako kabát (volně upraveno)

CHVÍLI JSEM PŘEMÍTAL, PO KTERÉM MOSTĚ PŘEJDU. Po tom bílém, krásném, nádherně natřeném. Po jeho chodníku, v teplém nemazlavém asfaltu. Z jedné strany na druhou. Po fantastickém mostu, supermoderním, s šesti proudy, spojoval jedny duše břehu s druhým. Myslel jsem na to, jak projdu dvoumilionovým městem, profoukaném, barbarsky nadutém. Půjdu z Budy do Pešti. Kolem až zločinně vyhlížejících paláců, a dlouhých secesních oken. Možná, půjdu po tom starém, řetězovém. Skoro se to zdálo jedno. Stará pažba, byl senzace. Obrovské řetězy, úhelníky, nýty a mostní díly. Jistě, o hodně menší a užší, než ten nablýskaný. Bylo na něm však něco posvátného, snad starý Egypt, či Noemova archa, pluh bratří Veverků, bronzový meč. Přestože mě moc lákal, přešlapoval jsem, a nostalgicky se díval do dálky, něco mi říkalo, abych se vrátil zpátky, šel po vnějším okruhu komunikace, půl kilometru podle vody, a tam posvátně šlápl na úplně nového, eloxovaného Boha. Bylo to jak ve zpomaleném filmu. K tomu horká noc, a myšlenky bílého ptáka. Závrať z držky civilizace. 

2 komentáře:

  1. Zajímavá, silná fantazie, pohled do světa, který bych jinak neměla možnost sama ani jen spatřit. Libí se mi, pane Bukovecký.

    OdpovědětVymazat
  2. Budapešť jsem si užil. Byla sice náhradou za Varšavu, psal jsem Knihu Sako a kabát, původně Cena poroty a nechtěl ohrozit přátele z Polska, tak jsem příběh situoval do Maďarska. V knize mám Polsko a jeho cenu poroty jen v básni Bohorodička Ostrobramská! Děkuji, Hel, děkuji!

    M.B.

    OdpovědětVymazat